Dag 2, 26 juli 2015: Baarlo – Echtz

Zondag 26 juli 2015

Afgelopen nacht voelde ijskoud aan, de volgende dag hoorde ik van Jens dat hij dit ook zo beleefd had en ook extra kleding had aangetrokken. De afgelopen nacht zijn we hierdoor meerdere keren wakker geworden.

We zijn van de camping in Baarlo naar Echtz gefietst. Ons ochtendritueel duurde de eerste dag wat langer, om 10.00 uur zaten we pas op de fiets. Een uitgebreid ontbijt met een eitje en alvast brood smeren voor de lunch op de fiets.

De dag begon zonnig, al snel liep de temperatuur weer op. We hebben hele stukken langs de Maas gefietst en later in Duitsland langs de Rur. Dit waren hele mooie stukken. Op een onverhard fietspad langs de Rur merkte Jens dat zijn band steeds slapper werd, er zat nog maar 1,5 bar in plaats van 6 bar in, deze hebben we gelijk vervangen.

Uiteindelijk zijn we doorgefietst naar een camping in Echtz. We hadden namelijk gelezen dat een camping dichterbij (20 km voor deze camping) veel geluidsoverlast heeft door een snelweg.

De camping is eigenlijk een recreatieplas met daarnaast veel vaste caravans. Als tentkampeerders mogen wij op de ligweide staan, dus we hebben  mooi uitzicht op het water.

Nadat we alles opgezet hadden begon het ietsjes te regenen. Na een verdiende douchebeurt zijn we naar het restaurant gegaan dat er ook bij hoort. Hier hebben we een Erdinger en een heerlijke Reisenburger met friet besteld. De portie en de burger waren groter dan verwacht.

In verband met de regen zijn we daarna ieder naar onze tent gegaan, later op de avond werd het droog en konden we nog even buiten zitten.

IMG_1578 IMG_1585

Een gedachte aan “Dag 2, 26 juli 2015: Baarlo – Echtz

1. Opa Geurts

Mooie foto’s en een band verwisselen hoort er bij maar wel al gauw na die paar dagen maar het zal de regen we doe.
    En op zo een burger daar krijgen jullie weer energie van en het weer wordt beter dus op naar de volgende kilo meters.