Dag 3, 27 juli 2015: Echtz – Bad Breisig

Vannacht was het door de bewolking een stuk warmer, hierdoor was het slapen veel aangenamer.

Vanochtend zijn we weer om 7.00 uur opgestaan. Aangezien gisteren de winkels niet open waren hebben we als ontbijt noedels gegeten, uiteindelijk zijn we om 9.00 uur vertrokken. Van te voren heb en we gekeken wat realistisch is en hoe ver de campings van elkaar afliggen. Ons oog viel op een camping 94 km van de vorige camping af. De eerst volgende camping ligt alweer meerdere kilometers van die camping af.

In het begin volgde we weer het kleine riviertje de ‘Rur’. De route ging later door mooie uitgestrekte gebieden met op de achtergrond de eerste heuveltjes. Op een afgelegen landbouwweggetje kwamen we een nutteloos viaduct tegen dat waarschijnlijk tientallen jaren geleden is gemaakt voor een weg die daar zou moeten gaan lopen.

Lunchtijd was inmiddels verstreken, dus we moesten opzoek gaan naar een supermarkt of bakker. De bakker in Flerzheim was gesloten dus fietste we door naar een point of interest dat in de GPS stond aangegeven als winkel. Dit bleek een industrieterrein te zijn. Om toch eten te kunnen vinden hebben we passant gevraagd naar een supermarkt. Deze bleek te bereiken te zijn via een afgesloten weg, maar hij wist niet of deze bereikbaar was met de fiets. Voor ons was de keuze makkelijk, we nemen de afgesloten weg. Het was een platgetreden zandweg dat klaar staat om geasfalteerd te worden. Na één kilometer zagen we de asfalteermachine al. Met hun claxon maakte ze duidelijk dat we er wel via de zijkant langs konden. Ze waren benieuwd naar ons doel, dit hebben we in gebrekkig Duits kunnen uitleggen.

Eindelijk kwamen we bij de Aldi uit. We hadden besloten dat Jens buiten bleef staan voor de fietsen en dat we ook gelijk het avondeten gingen halen. We wilden rijst, roerbakgroenten en een lekker sausje. Na een lange zoektocht heb ik rijst gevonden, chili con carne sausje en paprika als groente.

We konden weer onze weg vervolgen. In het routeboekje stond dat we een afdaling kregen van 2,2 kilometer van 5 tot 7 %. Dit was een mooie afdaling naar de Rijn. Achteraf hadden we beter een helm kunnen opzetten.

We fietsen ongeveer 15 km langs de Rijn met leuke dorpjes en een mooi uitzicht. Daarna kwamen we bij de camping die we deze ochtend al op het oog hadden.

Op de camping staan we op een leuk trekkersveldje met vakantiefietsers die ook op de vorige camping stonden. Het leuke is dat wij als op een na laatste gingen maar wel als eerste aankwamen.

Op de camping hebben we gratis wifi en gratis stroom, van de stroom weten we alleen niet of dat de bedoeling is.

Morgen op naar een mooie dag fietsen langs de Rijn!

Een gedachte aan “Dag 3, 27 juli 2015: Echtz – Bad Breisig

1. Opa Geurts

Bas en Jens het verslag is leuk ik kan in gedachte bijna mee fietsen en waar jullie nu fietsen in die omgeving zijn we voor jaren terug beslist geweest “een reisje langs de Rijn”.
    Dus op naar het volgende avontuur ben benieuwt en wij zullen duimen voor mooi weer voor jullie.