Dag 8, 1 augustus 2015: Ellwangen – Dillingen an der Donau

Vannacht zijn we vroeg gaan slapen waardoor we maar liefst 10 uur slaap hadden. De volgende ochtend zijn we rustig alle spullen gaan afbreken onder genot van koffie. Alleen het ontbijt ontbrak, gisteren hadden we namelijk geen zin meer om naar een supermarkt te gaan. Onderweg begon onze zoektocht naar een bakkerij om ontbijt en lunch te halen. We kwamen bij een supermarkt uit met een bakker, waar Jens heerlijke broodjes heeft gehaald. Voor de supermarkt hebben we er alvast een aantal gegeten om de grootste trek te stillen.

Inmiddels was het gaan regenen en werd het tijd om onze regenjack aan te doen. We maakten nog een klimmetje omhoog dat ons mooie uitzichten gaf. Bovenop heuvel wisselden het platteland, bos en dorpjes elkaar af. Het uitgestrekte landschap met jagershutjes deed ons denken aan een computergame dat in het teken staat van het survivallen tussen zombies.

We hadden al besloten om er een rustige dag van te maken, uiteindelijk hebben we daardoor ook zo’n 60 km gefietst. Aangekomen op de camping wilden we graag een plekje regelen. Ik vroeg aan een medefietser of zij wist of dit de receptie was. Ze zei dat ze het niet wist en dat we maar gewoon ergens moesten gaan staan. We hebben de tent maar opgezet op het tentenveldje.
Misschien zouden de vader en het broertje van Jens nog langskomen, maar dit werd helaas bemoeilijkt door het late tijdstip en zwarte zaterdag.

We zijn maar boodschappen gaan doen bij de Lidl, we hadden besloten dat we geen zin hadden om te koken en dat we daarna wel naar een pizzeria zouden gaan. Omdat het nog vroeg was hebben we eerst alle boodschappen naar de camping gebracht, daarna hebben we nog onze fietsen schoongemaakt.

Onder genot van, wederom, een Duits biertje, hebben we een heerlijke pizza gegeten. In plaats van een dessert te nemen gingen we nog een lekker ijsje eten bij een ijszaak in het stadje.

Aangekomen op de camping was er nog steeds geen eigenaar te bekennen.

Door de goede gratis WIFI was het voor ons vandaag mogelijk alle berichten en foto’s te updaten. Zo staan de foto’s van dag 5 nu ook online!

Facebook-20150801-103623

Facebook-20150801-104016

4 gedachtes aan “Dag 8, 1 augustus 2015: Ellwangen – Dillingen an der Donau

1. Richard Sinjorgo

Een hoop foto’s deze keer, leuk! De douche bij dag vijf zag er idd wat primitief uit 🙂 Volgens mij moeten jullie nu nog ongeveer 750 km, klopt dat?

Ik kijk al uit naar jullie verslaglegging bij de bergetappe.

Succes morgen!

Groet,

Richard

2. Opa Geurts

Ja ik kan het me voorstellen heerlijk rond kijken en tijdens het fietsen en dan genieten van een goede maaltijd en biertje dat is echt vakantie.
    En als ik de foto’s zie krijgen wij ook zin om met de caravan er weer op uit te treken maar dat doen we half augustus richting noord Duitsland.
    Geniet en op naar de volgende nieuwe ontdekkingen.

3. Ger Houweling

Het wordt m.i. steeds mooier, nu nog wat constanter weer. De foto’s van de diverse maaltijden met doorspoeling liegen er niet om.
    De eerste klim achter de rug, er zullen er waarschijnlijk nog wel wat komen vrees ik.
    De foto’s van de dag reportages zijn geweldig, zou er een uitgave van maken.
    Ga zo door ‘kanjers’, hopelijk nog veel schitterende panorama’s en dito moment/actie opnames van jullie.

Voor Jens: Er blijft steeds wat water in de ‘potjes’ staan, maar voorzover ik weet branden ze nog steeds! Misschien kun je onderweg vast nadenken over verbetering.

Pretiige reisvakantie gewenst.

Ger

4. Herman

Mooi reisverslag jongens (mannen moet ik natuurlijk zeggen)!
    Joop Zoetemelk zei met al: ‘De tour win je in bed.’ Dit geldt natuurlijk ook voor zo’n fietsvakantie; lekker lang pitten.
    Boodschappen doen bij de Lidl en daardoor bier, pizza en eis kunnen betalen. Ik moet ook maar eens i.p.v. ‘de appie’ naar deze duitse ‘pak het zelf maar uit de verpakking’ winkel.

Rij voorzichtig en denk aan mij.