Dag 12, 5 augustus 2015: Landeck – Prato allo Stelvio

Vandaag moest het dan gaan gebeuren, we gaan een echte klim maken, de Reschenpas over. Om de drukke hoofdweg te vermijden liep de route via een kleine omweg via Zwitserland. Daarna zitten we al snel weer in Oostenrijk. Vervolgens ging het met 8% omhoog naar de Norbertshöhe (1454 meter), 6 km klimmen met 11 genummerde bochten. Door de hitte was het extra zwaar. We voelde elkaar goed aan en stopte regelmatig in de schaduw om af te koelen, daarna konden we de klim weer goed doorzetten.
Na een korte afdaling ging de klim met bescheiden percentages door naar de Reschenpas (1520 meter). Voor deze klim kwamen we nog een supermarkt tegen in een dorpje. Hier hebben we wat lekkers te eten gehaald om vervolgens weer door te gaan. De Reschenpas ligt net over de Italiaanse grens, dus we hebben in ieder geval Italië al bereikt! Na deze klim werden we beloond met een fantastisch uitzicht over de Reschensee, met zichtbaar de witte toppen van de Ortler (3905 meter). Bij dit mooi blauwe water hebben we nog tijd genomen voor het maken van foto’s. Daarna kregen we een steile afdaling.

Na een totaal van 90 km gefietst te hebben besloten we om een camping te zoeken. De eerste camping was compleet vol. Gelukkig lag er nog een camping 1 km verderop. Deze camping was ook erg druk en er stonden veel Nederlanders. Gelukkig hadden zij een apart tentenveld waar je zelf je plek kon kiezen. De camping zag er verder netjes uit en was redelijk aan de prijs: 39,90 in totaal.
We hadden wel gratis internet, dus we dachten vandaag eindelijk ons blog te kunnen updaten. Maar helaas was het hele netwerk overbelast waardoor het onmogelijk was.
Ook werd het tijd voor de was, alleen hadden we geen zin om dit met de hand te doen. Hiervoor hebben ze gelukkig een wasmachine uitgevonden! De wasmachine kreeg 2 uur stroom voor 4 euro. We hebben de wasmachine aangezet om vervolgens na 2 uur is te gaan kijken. Ondertussen hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten, dit keer heerlijke hamburgers! Na lekker gegeten te hebben heeft Jens de was opgehaald en opgehangen. Door de warme wind en de centrifuge van de wasmachine was alles redelijk snel droog.

Het was de eerste echte warme nacht waarbij het niet nodig leek om extra kleding aan te hebben! Hopelijk slapen we lekker.

Facebook-20150806-102344

Facebook-20150806-102543

2 gedachtes aan “Dag 12, 5 augustus 2015: Landeck – Prato allo Stelvio

1. Ger Houweling

6 augustus ! Bas van harte gefeliciteerd. Alweer een verjaardag zonder aanwezig te zijn volgens je ouders is dat niks ongewoons de laatse jaren.
    Je kan ons geen beter verjaardagsfeest geven dan met jullie verslagen, al ontbreken de beelden er nog even bij, waarnaar ik overigens wel heel erg benieuwd naar ben gezien de voorgaande beelden.
    Het heeft even geduurd maar gelukkig zijn jullie weer aardig bij. Het is een blijft een avontuur met de meest mogelijke verassingen, maar het natje en droogje houden jullie aardig op orde en je ziet maar weer ieder land heeft zijn prijs en kwaliteits verschillen.
    Een zekere jalouzie komt bij mij opzetten hoe meer ik jullie reisverslag lees en de beelden, die hopelijk nog komen zullen dat zeker versterken.
    Heren nog even de voeten op de pendalen, veel succes in de komende dagen en hopelijk spoedig de finish.

1. Bas Bericht auteur

Bedankt! En ja de foto’s laten nog even op zich wachten, we zijn er nu mee bezig om ook de foto’s online te krijgen!