Dag 13, 6 augustus 2015: Prato allo Stelvio – Auer

Om te beginnen: bedankt voor alle reacties en felicitaties!

Vannacht hebben we heerlijk geslapen. Het was lekker warm, dus niet wakker geworden om extra kleding aan te trekken.

Vandaag ben ik alweer op vakantie jarig! Vanochtend heb ik van Jens het cadeau gekregen dat hij samen met Rein en Mark heeft gekocht. Een onverwacht cadeau: een mooi horloge!

De route begon met een dragelijke temperatuur. Het was een vlak stuk met nog een aantal lekkere afdalingen. Later reden we een saai stuk, tientallen kilometers over dezelfde weg in de hitte. We besloten om nog even in de schaduw een uitgebreide pauze te houden en een camping te zoeken. We vervolgde onze weg door de bordjes van de fietsroute te volgen. Aangekomen in de stad Bolzano zijn we verkeerd gefietst door het missen van een bordje. We fietsten wel de goede richting uit maar moesten volgens de GPS een stuk terug via dezelfde weg om vervolgens ergens anders een bruggetje te pakken.
Gelukkig moesten we nog maar 20 km tot de camping, want de hitte werd steeds irritanter. Uiteindelijk kwamen we bezweet aan op de camping, dit is een combinatie van hotel en camping. Het ziet er allemaal netjes uit. We hebben rustig onze tent opgezet om vervolgens te gaan douchen.

Daarna hebben we boodschappen gedaan voor het ontbijt. Toen Jens bij terugkomst ging zitten is zijn voor de vakantie gekochte stoeltje ingezakt. Het zitvlak was al een aantal dagen eerder bij 2 draagpunten ingescheurd, maar dit had hij nog creatief met tyraps kunnen oplossen.
Het werd tijd om te gaan eten, we hadden al besloten om voor mijn verjaardag ergens anders te eten. Dit was een makkelijke keuze, een pizzeria! We hebben een heerlijke pizza gegeten, alleen mag de bediening wat adequater reageren.
Toen we terugkwamen van het eten kon ik heerlijk in mijn stoeltje gaan zitten om gebruik te maken van het gratis internet om het blog te updaten. Alleen Jens moest aan de slag om van zijn stoeltje nog iets bruikbaars te maken. Met ducktape en tyraps heeft hij er toch nog iets zitbaars van weten te maken. Nu is het nog de vraag of het mogelijk is om hem morgen mee te krijgen.

Op dit moment is het 22.00 uur geweest en is het nog steeds heel warm! Dat is pas echt vakantie.

Facebook-20150806-105718

Facebook-20150806-105518

3 gedachtes aan “Dag 13, 6 augustus 2015: Prato allo Stelvio – Auer

1. Herman

Zo zie je maar weer; de drie T’s zijn essentieel voor de ‘doe het zelf-er’.

Om het geheugen op te frissen; Tape, Typirs en Telefoon.

De laatste heb je nodig op hulp in te schakelen als het met tape en tyrips niet lukt.

Fijn te zien dat jullie genieten van de omgeving en vakantie.

2. Opa Geurts

Dus Bas en Jens het derde land alweer bereikt het gaat toch nog snel met de fiets hoeveel km nog te gaan?
    En wat de hitte betreft die hebben we hier ook maar daar voor is het ook zomer.
    En de verjaardag goed doorgebracht? En een mooi klokje is het zo te zien.
    Hier en daar wat reparatie werk ja dat hoort er bij als de fietsen het maar houden dan volt het nog mee.
    We wensen jullie prettige voortzetting van de reis.

1. Bas Bericht auteur

Hallo! Wij moeten nu nog ongeveer 160 km fietsen. Dus nog 2 daagjes. Verjaardag inderdaad goed doorgekomen!
      De fietsen houden het nog steeds goed gelukkig.

Vanavond kunnen we een nieuw blogbericht uploaden, want het internet is gelukkig stabiel.