Dag 16, 9 augustus 2015: Bassano del Grappa – Malcontenta (Venetië)

Vanmorgen zijn wij om 5.30 uur opgestaan zodat wij voor de middag ons einddoel bereikt zouden hebben, zonder in de hitte te hoeven fietsen.
We lieten nu echt de Alpen achter ons, en na 80km doortrappen kwamen we rond 10.45 uur aan op de camping. Daar raakte aan de praat met Nederlanders die aan het inpakken waren. Ze gaven de tip om in ieder geval ’s avonds niet op de camping te zijn. Je hebt dan veel last van muggen, hierdoor zijn al veel gasten vertrokken. Oftewel op tijd naar Venetië gaan waar je voor iedere prijsklasse wel eten kunt vinden.

Na rustig de tent opgezet te hebben zijn we na het opfrissen naar Venetië gegaan. Dit kan vanaf de camping heel makkelijk met de bus. We betaalde 3 euro er persoon voor een retourtje en dan wordt je afgezet op Piazzale Roma. Vanuit daar stap je zo Venetië binnen via de toeristenstroom, of je pakt de waterbus.
Wij zijn een stukje meegelopen met de stroom en daarna gelijk een steegje ingelopen. Zo zie je hoe Venetië echt is in plaats van straatverkopers en toeristen. Het anderhalve uur daarna hebben we ook geen drukke straat meer gezien.
Aangezien de hitte geen doen was, zochten we continue de schaduw op. Toen we een winkel met airco tegenkwamen zijn we gelijk naar binnengegaan om wat bier, water en eten te halen. Dit hebben wij genuttigd op een on-toeristische plek aan het water met karakteristieke Venetiaanse huisjes op de achtergrond en af en toe een gondel of bootje die langs kwam varen. Dat is pas genieten!

Na een tijdje kwamen we bij een groot toeristisch plein uit, waarschijnlijk San Marco. Door de hoogstaande zon was er geen schaduw op het plein en liep iedereen langs de kanten bij de winkeltjes. Dit was verder niet boeiend door de hitte.
Daarna werd het tijd voor avondeten. We hadden op dit moment geen behoefte aan een restaurant, dit doen we een andere keer wel. Toen we een pizzabakker tegenkwamen, waar niemand was, zijn we daar naar binnen gegaan om 2 pizza’s te kopen om mee te nemen. We hadden al wat nieuw bier gehaald. Toen deze klaar waren zijn we weer de rustige steegjes ingelopen om een mooie plek te vinden. Uiteindelijk kwamen we bij een mooie plek aan het water, dat een kruispunt is voor bootjes. Er was dus veel te zien. Hier hebben wij onze pizza opgegeten en bier gedronken om vervolgens nog wat te hangen. Om 20.55 hebben we de bus teruggepakt naar de camping en zijn we gaan slapen.

Facebook-20150810-025518

Facebook-20150810-025627

Facebook-20150810-030312

Facebook-20150810-030317

5 gedachtes aan “Dag 16, 9 augustus 2015: Bassano del Grappa – Malcontenta (Venetië)

1. Opa Geurts

Venetië moet mooi zijn wij kennen het alleen van de films en foto’s en zullen er ook nooit komen maar geniet er van en ik zal eigenlijk maar niet zeggen dat wij hier een mooie temperatuur hebben de laatste dagen rond de 26 graden maar woensdag gaat hij weer over de 30 graden.
    Dus het is zomer en blijft zomer geniet er van want in Engeland zijn ze al met de kerst bezig.
    Mooie foto’s en mooi verhaal ga zo door.

Groetjes uit Baolder

2. Herman

Goede actie, mannen!
    Wat me opvalt is dat bier en pizza toch wel de meeste constante factoren zijn van deze vakantie. Of waren het toch de tape en tyrips?
    Geniet van de nog resterende (rust-) dagen en behouden terugreis.

Zijn ze, volgens Opa Geurts, in Engeland al met de kerst bezig, hier; in Nederland, is het alweer bijna Sinterklaas: de zwarte Pieten discussie, ze worden nu verguld (bij de Bijenkorf).
    Blijkbaar komkommertijd; maar waarom heeft niemand het dan over ‘zwarte zaterdag’?
    Is toch ook gewoon een drukke zaterdag!

3. Patrick

Ehm, ik wil jullie er even op attenderen dat er in Venetië geen rioleringen zijn, alle menselijke resten worden hierdoor direct in de kanalen geloost. Veel succes met het desinfecteren van jullie voeten.
    Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
    Met vriendelijke groet,
    Patrick

4. marga

Mooi is dat het Venetië, wij hadde pn vorig jaar ook onwijs mooi en warm weer. Maar als je inderdaad in de steegjes loopt waar weinig mensen zijn is het te doen. Op San Marcoplein zijn wij wel gaan wachten om daar de kerk te bekijken wij vonden het de moeite waard.
    Ontzettend leuk om. Te lezen hoe jullie tocht is geweest.